29 April 2011

Arestări politice sau politica arestării


Asistăm la o perpetuă telenovelă a arestări domnului Sorin Ovidiu Vântu. Or fi politice, nu or fi politice... O fi frustrarea anchetatorului care îl ştie pe unul vinovat de jumătate de Cod Penal şi nu are cum să-l prindă... O fi răzbunarea prezidenţială care-şi aruncă o mână nevăzută prin oamenii cheie care cercetează penal românii... Cine ştie.

Astăzi a fost evenimentul "nunta secolului". La un moment dat au apărut nişte poliţişti englezi.

[Policeman.jpg]
(sursa foto: http://redhillthoughts.blogspot.com/2009_07_01_archive.html#4040307369973316586)

Ei bine, cineva a observat că aceşti poliţişti nu au armă. Altcineva a observat că aceşti poliţişti nu sunt dintre cei care dau buzna prin casă, ci dintre cei pe care îi chemi când ai nevoie de ajutor. Şi a mai adăugat acea persoană că poliţiştii respectivi nu sunt conştientizaţi de populaţie "ca la noi", drept un sistem de care trebuie să te fereşti, opresiv, ci chiar sunt înconjuraţi cu respect pentru că servesc comunitatea.

Au trecut 21 de ani de la revoluţie şi eu încă am despre poliţie percepţia de instrument al statului poliţienesc, un concept legat de opresiv şi violenţă. După 21 de ani trăiesc cu impresia că instituţiile statului sunt folosite de câte preşedinte în interes personal. După 21 de ani încă nu am încredere în omul politic, încă nu-l cred, încă mă gândesc că un politician, la o adică, îmi poate înscena cu uşurinţă un dosărel bine ţintit care să mă pună după gratii pentru câteva decenii.

Ei bine, de aceea nu pot să spun cu mâna pe inimă că "mogulul SOV" îşi merită soarta aceasta de plimbat pe la judecăţi, aresturi şi aşa mai departe.
Ce urăsc eu mai mult, ce este mai credibil? Să fie omul de afaceri veros care omoară "racheţi" cu permisiunea unui şef de servicii de informaţii sau să fie cei care îi fac dosare cu înregistrări vizibil ilegale (dat fiind că nu spun mare lucru şi, în consecinţă, nu văd de ce ar trebui să fie la dosar sau făcute publice).

Tribunalul Bucuresti a admis azi recursul procurorilor in cazul lui Sorin Ovidiu Vantu si Ion Ilie Cezar, urmand ca acestia sa fie arestati preventiv pentru 29 de zile.

Sorin Ovidiu Vantu si Ion Ilie Cezar, arestati preventiv pentru 29 de zile

Sorin Ovidiu Vantu si Ion Ilie Cezar, care erau cercetati in libertate pentru santajarea lui Sebastian Ghita, vor fi arestati preventiv pentru 29 de zile, dupa ce Tribunalul Bucuresti a admis recursul procurorilor fata de aceasta decizie. Hotararea Tribunalului Bucuresti este definitiva, nemaiputand fi atacata, iar cei doi vor fi incarcerati.

Sorin Ovidiu Vantu si Ion Ilie Cezar au fost retinuti pentru santaj, pe 21 aprilie, de procurorii Parchetului instantei supreme. Vantu i-ar fi cerut lui Sebastian Ghita 150.000 de euro lunar, pentru ca ultimul sa "sa fie lasat in pace" de Vintu si sa ramana managerul Realitatea.

Ca garantie ca Ghita va face ce i se cere, Vantu l-a trimis pe Ion Ilie Cezar, zis Nelu Legionaru', sa fie "umbra" managerului Realitatea TV, a sustinut Parchetul, situatie confirmata de interceptarile realizate de anchetatori.
(sursa: http://www.apropo.ro/news/social/sorin-ovidiu-vantu-si-ion-ilie-cezar-arestati-preventiv-pentru-29-de-zile-8204454)

Sorin Ovidiu Vântu: "Este o înscenare creata în laboratoarele Cotroceniului. Când am ajuns dimineaţa la Tribunal, mandatele de arestare erau deja pregătite. Acest pusti, Ghiţă, este o unealta a serviciilor de informaţii ale lui Băsescu. Luni i-am pregătit şi eu o surpriza domnului Traian Băsescu, surpriza la care veţi asista cu toţii. Va doresc un weekend plăcut!

Mi-am adus aminte şi de domnul Dan Diaconescu care, după arestarea sa, a relansat cu adevărat OTV-ul.

Cât de mult poate decade societatea românească? Unde se va ajunge cu această dragoste de mass-media, vodevil şi prost-gust?

2 comments:

Nicu said...

De mult timp eu nu mai am un preşedinte de ţară...
Ce vedem acum este un episod din fimul tras în campania electorală, când Şeful, aşa le place "organelor de partid şi de stat" să-i spună, l-a folosit pe SOV ca preş pentru a se şterge de noroiul demagogiei, pentru a urca, chipurile, curat pe scările spre un nou mandat...

Bibliotecaru said...

Din păcate se pare că aveţi dreptate. Eu tot sper că, măcar în viitor, cineva va fi judecat, de opinia publică măcar dacă nu de justiţie.

© Gheorghe Florescu, 2008 Acest site este un pamflet politic şi, uneori, cultural, trebuie deci tratat ca atare.