05 August 2010

Cineva să spună preşedintelui că...


că beţişoare pentru urechi, deşi au pe scară larg această destinaţie şi chiar scrie pe cutii "beţişoare de urechi", sunt de fapt pentru nas. Orice acţiune cu astfel de beţişoare este absolut nerecomandată de un medic ORL. De ce? Pentru că orice ai avea în ureche (de exemplu cerumen), prin folosirea acestor beţişoare va fi îndesat şi mai mult în ureche, poate până la timpan. Lipindu-le de timpan, îndepărtarea acestora nemaiputându-se face cu o spălătură banală cu apă caldă, fiind nevoie de îndepărtarea lor mecanică, adică un risc crescut de leziune asupra timpanului. Reţineţi deci, nu introduceţi nimic în urechi ce ar putea ajunge în urechea medie.

Lansez public o întrebare. Ce marcă de beţişoare foloseşte preşedintele României de are vată numai la un singur capăt şi nu la ambele capete? Vă rog să-mi numiţi această marcă pentru că eu nu am văzut până acum astfel de beţişoare decât cu vată la ambele capete. Din ceea ce spune preşedintele, este limpede că domnia sa foloseşte un model de beţişoare cu vată la un singur capăt.

UPDATE:
Am descoperit că există modele care pot fi cumpărate în ambele variante, cu bumbac la un capăt sau la ambele capete... Nu ştiu însă dacă sunt pentru urechi sau pentru prelevat probe biologice...

5 comments:

Anonymous said...

Basescu face economie, probabil l-a lovit criza, asa ca dintr-un betisor, a facut doua si si-a bagat jumatatea ramasa fara vata:)

simona_ionescu said...

Biblio, a folosit (daca a folosit) metoda clasica de pe vremurile lui nea Nicu, cand nu existau aceste betisoare. A infasurat vata pe un bat de chibrit. Acum am putea intreba de ce foloseste chibrit presedintele si nu bricheta!? Si de ce nu cumpara betisoare sterile si face imporvizatii mai periculoase!?

Bibliotecaru said...

Eu încă mai sper că există beţişoare cu un singur capăt cu vată şi preşedintele Traian Băsescu nu m-a minţit pe postul naţional de televiziune. Că dacă m-a minţit, imediat încep să mă întreb ce vorbea preşedintele româniei cu un ministru al României, la telefon, în dimineaţa zilei?

Anonymous said...

Buna,

Am citit la http://cotidianul.ro/121468-Betisorul_bagat_invers_devine_stire_internationala : "Gina : O colega mi-a spus cum este cu “betigasul buclucas”: a fost o biata guma de creion chinezesc, care a iesit din lacasul ei si s-a intepenit tocmai in prezidentialul conduct auditiv."

Sorina

Bibliotecaru said...

Ştergerea apei din urechi cu guma... dă un nou înţeles erorii. :D

© Gheorghe Florescu, 2008 Acest site este un pamflet politic şi, uneori, cultural, trebuie deci tratat ca atare.