09 July 2010

Războiul Pantofilor


Toată lumea a lansat subiectul “Udrea le-a împărţit pantofi cu toc sinistraţilor din Săuceşti”.

Doamna Elena Udrea a lansat şi un contra-atac:
MANIPULAREA TV

Ca Realitatea TV ar trebui să se numească Manipularea TV, este un adevar recunoscut. O spun o data in plus pentru modul în care prezintă acţiunile autorităţilor de la inundaţii.

Episodul 1. Astăzi, Manipularea TV a transmis cu insistenţă o ştire falsă în care se susţine că aş fi dat o bicicletă unui sinistrat, în loc să îl ajut să îşi refacă casa.

Faptele reale sunt următoarele: am făcut cadou o bicicletă unui bătrân din Gâdinţi care nu era, însă, afectat de inundaţii. Vă daţi seama că nu toţi oamenii dintr-o localitate afectată de inundaţii sunt în mod automat afectaţi. Acest domn în vârstă – avea aproape 80 de ani – a venit la mine şi m-a impresionat cu modul direct, onest si hatru în care mi-a prezentat situaţia lui ca pensionar. Nu mi-a cerut nimic, dar am vrut să îi fac eu cadou o bicicletă nouă pentru că m-a cucerit cu modul în care a pus problema solutiilor la criza adoptate de Guvern şi pentru că bicicleta pe care o avea cu el era ruginită şi veche. Asa ca am trimis repede pe cineva sa cumpere din Roman bicicleta facandu-i o surpriza care l-a bucurat mult. Atât de simplu. Aş fi preferat ca Manipularea TV să nu prezinte episodul, pentru că nu am făcut acest gest pentru a apărea la televizor. Au decis contrariul. Sunt sigură, însă, că jurnalistul acestei televiziuni, prezent pe teren, ştia foarte bine care sunt faptele. Probabil că le-a şi transmis, dar cei de la Manipularea TV au prezentat cum au ordin.

Episodul 2. Ştirea falsă, împinsă agresiv astă seară pe Manipularea TV: „Udrea le-a împărţit pantofi cu toc sinistraţilor din Săuceşti”.

Ştirea reală este cu totul alta. Faptele sunt următoarele: au fost, de fapt, 20 de tone de ajutoare pe care am reuşit să le strângem de la firme. Fiecare a donat ceea ce a putut: alimente, haine. Vă daţi seama că nu am avut timp să stăm să triem 20 de tone de ajutoare. Am preferat să le transportăm repede pentru ca oamenii să le primească imediat. Printre ajutoare erau şi tricouri, pantaloni, geci – adică haine de care oamenii care şi-au pierdut bunurile în inundaţii aveau nevoie. Manipularea TV a ales să prezinte respectiva pereche de pantofi cu toc. Au încercat o manipulare ieftină. Dincolo de faptul ca si femeile din Saucesti, mai ales cele tinere, sunt elegante si nu mai poarta de mult galosi.

Episodul 3. Aceeaşi televiziune se întreabă retoric de ce merg la Săuceşti şi în zonele afectate cu ajutoare, în loc să stau la Bucureşti, la minister şi să îmi fac treaba.

Parca alaltaieri erau in crize infierandu-ma pentru ca am purtat la Negresti Oas costumul traditional osenesc si criticand faptul ca umblu prin Maramures si Satu Mare in loc sa fiu la inundatii. Chiar daca eu am mers pentru a semna finantarea pe fonduri europene a unor proiecte extrordinar de importante pentru regiunea respectiva, legate de infrastructura rutiera, turism si infrastructura sociala. In plus, ii anunţ pe aceşti aşa-zis jurnalişti că am fost la Săuceşti şi în alte zone afectate nu doar pentru a aduce ajutoare – deşi doar acest motiv mi se pare suficient – ci şi pentru a face o evaluare a pagubelor suferite de oameni. După cum ştiu şi cei de la Manipularea TV – dar se feresc să spună – Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului are misiunea de a face o astfel de evaluare şi de a coordona, prin ANL, lucrările de refacere a locuinţelor. Cu alte cuvinte, pentru a îmi face datoria ca ministru trebuie să fiu pe teren, în zonele afectate, şi nu la Bucureşti. Şi asta am şi făcut şi voi continua să fac, indiferent ce spun domnii de la Manipularea TV.

P.S. Nu mă aştept ca trustul Realitatea să renunţe la manipulări. În definitiv, din asta şi-a făcut averea patronul trustului. Românii care se uită la televizor ar trebui să ştie că statul român plăteşte din buget 400 de milioane de euro păgubiţilor FNI (bani care vin din taxele şi impozite plătite de oamenii care muncesc, inclusiv cei afectaţi acum de inundaţii). Şi încă ceva, în loc să facă teledonuri, trustul Realitatea ar trebui să înceapă prin a îşi plăti datoriile către fisc. Aşa îi vor ajuta cu siguranţă pe cei afectaţi şi nu prin campanii de manipulare.

(sursa: http://www.elenaudrea.ro/manipularea-tv.html/comment-page-1#comment-157876)

Răspunsul meu?

Bibliotecaru says:

@ Elena Udrea
Primul lucru pe care vreau să-l spun este că aveţi dreptate, presa manipulează. Nu manipulează prin minciună grosolană şi, tocmai de aceea, totul este mai pervers… Tipul de manipulare al mass-media este, de foarte multe ori, prin omisiune, prin scoatere din context, prin oferirea unor informaţii din surse nespecificate, din presupuneri aberante fără fundament… este prea facilă manipularea prin minciună grosolană. Motivul manipulării? Vor să facă realitatea mai interesantă, mai spectaculoasă, mai penetrantă social decât ea este deja în plină griză… Goana după rating are sămânţă princiară în mass-media, profitul este inima oricărei afaceri. Uneori se trece de la dorinţa de profit la dorinţa de profit cu orice preţ. Ştiţi cum este în lumea afacerilor, aţi fost şi domnia voastră om de afaceri.

Cel de al doilea lucru pe care vreau să-l observ este că, astăzi, mass-media se construieşte după chipul şi asemănarea politicii româneşti. Nu găsiţi că exemplele de la Realitatea TV seamănă foarte mult cu discursul politic zilnic, cotidian? Nu recunoaşteţi modul politicienilor de a se acuza între ei, de a manipula ştirile? De altfel multe dintre ştiri se nasc din comentariile politicienilor.

Cel de al treilea lucru: “Udrea le-a împărţit pantofi cu toc sinistraţilor din Săuceşti”.
Stimată doamnă, vă supăraţi sau nu, dar dumneavoastră aţi împărţit acele 20 de tone de ajutoare, chiar dacă nu veneau din partea dumneavoastră, după cum dumneavoastră spuneţi mai sus. Că nu era alegerea domniei voastre acei pantofi cu toc, că pe lângă acei pantofi erau multe alte lucruri cu mult mai folositoare, nu mă îndoiesc, dar asta este altceva. Ştirea, aşa cum aţi enunţat-o chiar domnia voastră, este însă adevărată, i-aţi adus şi i-aţi împărţit (mă rog, totul s-a întâmplat sub tutela domniei voastre). Personal, atunci când am văzut ştirea, am dedus că este vorba despre donaţii şi nu că aţi cumpărat domnia voastră acele produse. Ba chiar cred, poate greşit, că şi ciocolatele erau dintr-o donaţie trecută în firmă “de ciocolată” ca sampling şi/sau reclamă… pentru că nu erau tipurile de ciocolatele pe care cineva le-ar fi cumpărat dintr-un magazin… Impresia mea, poate greşită.
Dacă dumneavoastră v-aţi dus acolo şi aţi spus tuturor că cele 20 de tone “ajutoare” nu sunt ceea ce aţi luat dumneavoastră din magazin, ci ce au donat firmele… eventual şi cu o listă de firme, că până la urmă aşa e normal… cu adevărat Realitatea TV şi oricine altcineva care ar fi dat această ştire ar fi avut un gând ascuns, pentru că o firmă care comercializează pantofi cu toc, nu ar fi putut dona cizme de cauciuc, a donat ce a avut. Dacă însă v-aţi dus cu 20 de tone de ajutoare omiţând să spuneţi presei şi celor de acolo că vin de la ajutoare, lăsând să se înţeleagă că le donaţi chiar dumneavoastră (aşa cum am înţeles şi eu din ştire până să văd acei pantofi pe care, cu siguranţă, că nu i-aţi fi ales nici într-o mie de ani), manipularea nu mai este în grădina presei şi televiziunilor.

PS.
Vă informez, cu respect, că sunt destul de sigur că Realitatea TV “nu mai poate da banii la fisc” deoarece, din câte am înţeles eu, există iz de procese penale. Sper să nu fie iarăşi o manipulare a mass-media această ştire. Dacă s-au lansat procese penale, efectiv Realitatea TV nu mai poate plăti nimic, chiar dacă ştie că este vinovată, pentru că practic ar furniza argumente procurorilor că cei acuzaţi penal sunt inculpaţi pe drept.

Dumneavoastră, ca avocat, care mai aveţi şi un proces cu doamna Olguţa Vasilescu (29/o7 următoarea înfăţişare), ştiţi foarte bine că nu puteţi lansa aceste acuzaţii asupra Realitatea TV şi SOV (în cazul FNI) cât timp Justiţia nu se pronunţă. Şi eu, ca şi dumneavoastră, sper ca Procuratura şi Justiţia să lucreze în România şi toţi cei vinovaţi, mai ales de lucrurile grave, să fie dovediţi, judecaţi şi condamnaţi. Eu nu aş arunca însă cu acuzaţii în stânga şi în dreapta, eu chiar cred în principiul că Justiţia stabileşte vinovaţii şi vinovăţiile, aşa cum spune democraţia şi drepturile omului. Mă aştept ca un membru de partid provenit dintr-un partid care are DEMOCRAT în titulatură să păzească cu stricteţe aceste principii. Mai ţineţi minte că v-am întrebat, acum mulţi ani, despre doctrina PDL? Încep să cred că nici acum nu aţi studiat doctrina partidului. Şi în doctrina liberală, şi în cea democrată, cu atât mai mult în cea populară, principiul “nevinovat până la proba contrarie” este la loc de cinste. Cu aceste argumente aruncate, cum se spune în popor, “la plezneală”, mă întristaţi.

PS2.
Aţi dat acest mesaj pe blog şi Antena 3 tocmai prezintă la ora la care scriu ştirea cu “Udrea le-a împărţit pantofi cu toc sinistraţilor din Săuceşti”. Mi-e teamă că ori realitatea nu contează şi manipularea este lege, ori blogul domniei voastre nu mai este citit ca altădată.

(sursa, în eventualitatea că mesajul va fi şters, că nu ar fi pentru prima dată: http://www.elenaudrea.ro/manipularea-tv.html/comment-page-1#comment-157869)

Am mai completat

@ Elena Udrea
PS.
Am aflat din Ziarul de Bacău că ciocolatele au fost cumpărate din benzinărie. Îmi cer scuze, credeam mai sus că au fost tot o donaţie. Rectific pe această cale ce am spus mai sus, pentru că aşa cred că este corect.
(http://www.elenaudrea.ro/manipularea-tv.html/comment-page-1#comment-157876)

Cel mai interesant şi mai complet reportaj despre eveniment l-a oferit www.ziaruldebacau.ro

Elena Udrea a impartit pantofi cu toc batranelor din Saucesti
# Razvan Bibire - 8 Iulie 2010 -

Elena Udrea a impartit pantofi cu toc batranelor din Saucesti VIDEOElena Udrea a vizitat joi seara Saucestiul. Insotita de prefectul Bacului, Neculai Olaru, ministrul Udrea a impartit ciocolata copiilor care i-au iesit in cale. Ea a spus ca a cumparat toata ciocolata dintr-o benzinarie pentru a avea ce imparti la Saucesti.
In acelasi timp, dintr-un camion care mergea in spatele ei, se imparteau pantofi negri, cu toc, batranelor din sat. Deputatul PDL Mihai Banu, prezent si el la aceasta vizita, s-a exprimat ca pantofii ar fi buni “pentru bal”.

http://www.ziaruldebacau.ro/ziarul/wp-content/uploads/2010/07/udrea-1-460x433.jpg

Elena Udrea a stat de vorba cu mai multe persoane afectate de inundatii si le-a promis sprijin.
In capatul unei strazi pe ea si camionul care o urma o astepta un grup mare de persoane, care fusesera incolonate dupa o lista pentru a primi pachetele de ajutoare.
Ministrul a stat cateva minute de vorba si cu acestia si a plecat mai departe, intrans in case.
In afara de ciocolata si pantofii cu toc, Elena Udrea a mai impartit pachete in care se gaseau haine, ciorapi si ghete pentru copii.

(sursa: http://www.ziaruldebacau.ro/ziarul/2010/07/08/elena-udrea-a-impartit-pantofi-cu-toc-batranelor-din-saucesti-video.html)



Adevăr sau Provocare? Greu de spus.

UPDATE:
Bibliotecaru says:

Ministrul dezvoltãrii regionale si turismului, Elena Udrea, se va afla în jurul orei 19.00, în localitatea bãcãuanã Sãucesti, pentru a face o evaluare a pagubelor produse în comunã.

Ministerul Dezvoltãrii Regionale si Turismului a fost desemnat sã se ocupe de reconstructia locuintelor afectate de inundatii prin achizitionarea si distribuirea materialelor de constructii necesare precum si prin furnizarea proiectelor-tip pe baza cãrora urmeazã sã se reclãdeascã casele. În eforturile sale, MDRT conteazã si pe ajutorul în materiale de constructii provenit din donatii ale unor agenti economici, în urma apelului fãcut de ministrul dezvoltãrii în urmã cu câteva zile. În acest moment, la nivelul ministerului se inventariazã pagubele, pentru a putea stabili necesarul de materiale, urmând ca în cel mai scurt timp sã poatã fi demarate procedurile de achizitie a acestora, prin Bursa Românã de Mãrfuri.

Tot în urma apelului fãcut de ministrul Elena Udrea, 54 de unitãti de primire turisticã din întreaga tarã au anuntat cã oferã locuri de cazare gratuite, copiilor din localitãtile afectate de inundatii. De asemenea, peste 100 de unitãti de cazare si-au anuntat disponibilitatea de a dona obiecte de folosintã îndelungatã si alimente.

Cu prilejul vizitei în Sãucesti, ministrul Elena Udrea va aduce 3 tiruri de ajutoare constând în alimente si îmbrãcãminte pentru locuitorii comunei, în special pentru copii. (sursa: http www mdrt.ro/stiri.php?s=1105846)

Aş vrea să observ, pentru început, că am avut dreptate atunci când am adresat întrebarea legată de inundaţii şi Uniunea Europeană… doamna Udrea are legătură cu inundaţiile. Mă rog, nu am primit un răspuns la întrebarea mea, dar asta contează mai puţin. Al doilea lucru pe care îl observ este că nici pe site-ul ministerului nu se specifică sursa celor trei tiruri de ajutoare şi se lasă să se înţeleagă că această sursă este sau ministerul sau doamna Udrea, nu se spune nimic despre alte firme, cu atât mai mult nu se vorbeşte despre numele firmelor, aşa cum ar fi normal şi tranparent.

(sursa: http://www.elenaudrea.ro/manipularea-tv.html/comment-page-1#comment-157947)

No comments:

© Gheorghe Florescu, 2008 Acest site este un pamflet politic şi, uneori, cultural, trebuie deci tratat ca atare.