26 May 2010

"Doamna Teo" a primit botezul discursului politic


Teo Show în Parlament. Solomon către Trandafir: Nu vă aflaţi la tv. Nu o văd pe Tanţa prin sală




(sursa: http://www.cdep.ro/pls/steno/steno.ram?rmfile=2010/20100526dep.rm de la 1:14:00)

Greu de crezut, dar fiecare pare să aibă dreptate.

UPDATE:
Stenograma:

Domnul Gheorghe-Eugen Nicolăescu:

Domnule preşedinte de şedinţă,

Stimaţi colegi,

Iniţial mi se părea că ar trebui să trecem sub tăcere acest proiect de lege, să-l lăsăm să curgă. Dar, după tot ce se întâmplă în România în ultima vreme, după curbele de sacrificiu impuse cetăţenilor, după angajamentele teoretice ale Guvernului şi ale preşedintelui de restructurare instituţională, de reducere a numărului de agenţii guvernamentale, de reducere a numărului de personal care nu este justificat, nu se mai poate pune problema de creştere a numărului de agenţii şi de sporire a numărului de personal.

Şi o întrebare retorică... ştiu că nu-mi va răspunde nimeni. Sărut mâna, doamna Trandafir! Poate dumneavoastră o să-mi răspundeţi, că sunt convins că sunteţi mai cinstită şi mai corectă decât mulţi dintre colegii dumneavoastră şi v-am dat un drept la replică în felul acesta.

Oare una se spune şi alta se face la PDL? Se spune că trebuie să reducem, că trebuie să facem sacrificii, că trebuie să micşorăm numărul de instituţii, numărul de personal şi venim acum cu un proiect de lege care creşte numărul de personal, care creşte numărul de agenţii. Când este Guvernul acesta serios? Pe 15 februarie, când a adoptat această ordonanţă de urgenţă nu ştia ce se întâmplă în România? Sau, aşa cum de fapt, noi, cei de la opoziţie, ştim, acest Guvern este oricum aerian.

Haideţi măcar noi, Parlamentul, şi dumneavoastră, majoritatea parlamentară, mai daţi-i aşa, câte o pălmuţă din când în când ca să se trezească.

În consecinţă, eu cred că este absurd în perioada în care ne aflăm să ne apucăm să adoptăm asemenea proiecte de lege. Grupul parlamentar al PNL va vota împotriva unui asemenea proiect de lege.

Iar cetăţenia, vorbind generic, ca instituţie, se poate realiza foarte bine acolo unde se face şi în prezent.

Mulţumesc.

Domnul Ioan Oltean:

Mulţumesc, domnule deputat.

Dacă din partea grupurilor parlamentare? Vă rog.

Doamna Teodora Virginia Trandafir:

Mulţumesc foarte mult pentru dreptul la replică şi-l asigur pe domnul Nicolăescu, pe care-l respect pentru că se pricepe în mod deosebit şi la sănătate şi la agricultură. L-am ascultat cu mare atenţie vorbind despre absolut orice fel de subiect. Cu multă plăcere, aştept cu drag subiectul "Ceasornicăria între trecut şi viitor", pentru că sunt sigură că va putea susţine un asemenea seminar.

În legătură cu sporirea numărului de agenţii. În cazul în care grupul meu parlamentar va hotărî că lucrurile trebuie să stea aşa şi nu altfel, sunt convinsă că există motive foarte serioase, pentru că am asistat la nişte discuţii extrem de dure între membrii PDL, care nu-şi doresc absolut deloc creşterile de cheltuieli, ba chiar dimpotrivă.

Domnul Adrian Solomon (din sală):

Siiigur că da! Siiigur că da!

Doamna Teodora Virginia Trandafir:

Eu am fost acolo şi am auzit. E foarte uşor, domnule Solomon, pentru că am început să ne cunoaştem deja pe nume, să spuneţi: "Siiigur că da! Siiigur că da!" Vă asigur că e "Sigur că da!"

Şi vă mulţumesc foarte mult. (Aplauze din partea Grupului parlamentar al PDL.)

Domnul Ioan Oltean:

Mulţumesc, doamna deputat Teo Trandafir.

Uite cum răspundeţi provocărilor. Domnul deputat Nicolăescu.

Domnul Gheorghe-Eugen Nicolăescu:

Doamna deputat, îmi cer scuze. V-am făcut cinstită şi corectă. Sunteţi la fel ca toţi parlamentarii PDL!

Vă mulţumesc. (Aplauze răzleţe din partea Grupului parlamentar al PSD.)

Domnul Ioan Oltean:

Mulţumesc, domnule deputat.

Tot drept la replică. Domnilor colegi, nu răspundeţi provocărilor unei femei frumoase.

Domnul Adrian Solomon:

N-am nimic cu doamna Bica, staţi liniştit, domnule preşedinte.

Doamna Teo, cu eleganţa cu care ne-a obişnuit până acum, mi-a pronunţat numele.

Sigur că da, doamna Teo, cei de la PDL sunt foarte atenţi cu cheltuielile şi vedem în ultimul timp cât de mult cheltuiesc din banul public să-l bage în buzunarul propriu, iar când vine vorba despre reduceri, reducerile se fac prin angajări din ce în ce mai multe. Nu vor fi decât vreo 200 şi ceva de noi angajaţi la agenţia aceasta.

Noi, nu ştiu dacă vom vota pro sau contra, dar un singur lucru vă spun, doamna Teo: aici nu-i nici Pro TV-ul, nici Antena 1 sau unde aţi mai fost dumneavoastră, pentru că mă uit în sală şi nu o văd pe Tanţa!

Domnul Ioan Oltean:

Doamna Teo Tradafir, drept la replică.

Doamna Teodora Virginia Trandafir:

Sinceră să fiu, mă aşteptam la un tip de umor un picuţ mai elevat, dar cu asta defilăm. Dacă trebuie neapărat să o aduc pe Tanţa şi simţiţi nevoia organică s-o vedeţi, o s-o invit, pentru ca domnul Solomon să fie mulţumit. Şi vă mulţumesc cu ocazia asta şi presupun ... Mie mi se pare un pic de lipsă de respect faţă de un coleg, dar mă rog, poate nu mă pricep eu şi vă mulţumesc foarte mult.

Aici închei tirul acesta, pentru că mi se pare inutil.

Domnul Ioan Oltean:

Mulţumesc, doamna deputat.

Domnul Solomon...

Domnul Adrian Solomon:

Domnule preşedinte,

Dumneavoastră aţi introdus dreptul la replică în mod repetat aici. Eu nu cred că doamna Teo are calităţile - doamna Trandafir sau doamna Teo Show - are calităţile să facă judecăţi de valoare cu privire la alţi parlamentari, decât de la cei pe care-i cunoaşte foarte bine din grupul domniei sale.

Eu un singur lucru vreau să-i atrag atenţia. Spuneam că n-o văd pe Tanţa prin sală, pentru că ştiu că doamna fostă producătoare este angajată la cabinetul domniei voastre de parlamentar.

Doamna Teodora Virginia Trandafir (din bancă):

Nici vorbă!

Domnul Ioan Oltean:

Domnul deputat Mircea Toader, din partea Grupului parlamentar al Partidului Democrat Liberal.

Domnul Mircea-Nicu Toader:

Domnule preşedinte de şedinţă,

Eu sunt uimit de replicile care se dau în Parlament. N-are nicio legătură cu dezbaterea pe legi, iar dacă colegii noştri de la Partidul Social Democrat doresc să ne jignească, să ne jignească colegii, ar fi normal să-şi ceară scuze.

(sursa: http://www.cdep.ro/pls/steno/steno.stenograma?ids=6836&idm=5&idl=1)

2 comments:

nimrod said...

Fiind evident vorba de o provocare nenorocită şi nu de o şarjă amicală,mă bucur că Teo a făcut faţă.
De fapt, mai greu cu ea pe "contrasens", cum spunea cineva în urmă cu vreo zece ani, fiindcă are un simţ polemic deosebit şi o minte al naibii de ascuţită. În rest, dacă o să evite să-i mai sfătuiască pe români să mănânce cozonac atunci când nu au pâine, poa' să aibă viitor politic...

Bibliotecaru said...

:)
Aparent ne-am amuzat, în realitate însă parlamentarii ar trebui să aibă probleme mai serioase.

© Gheorghe Florescu, 2008 Acest site este un pamflet politic şi, uneori, cultural, trebuie deci tratat ca atare.