16 November 2009

Din confruntarea Băsescu Antonescu am ales Cernea


Spuneam că mi s-a părut "de mare porc" că domnul Remus Cernea a fost exclus din confruntarea dintre preşedintele Traian Băsescu şi Crin Antonescu. Citind interviul acordat de Remus Cernea domnului Marian Sultănoiu pentru ziarul Gândul, totul pare şi mai grotesc.

În original, puteţi să citiţi interviul în forma sa oficială pe adresa:
http://www.gandul.info/news/remus-cernea-candidatul-mic-si-verde-nu-m-au-mai-primit-inauntru-au-inchis-usa-cu-cheia-5107384

- De ce v-aţi dus?

Am răspuns invitaţiei adresate de Băsescu tuturor candidaţilor.

- Aşa, pur şi simplu?

Nu, în prealabil am anunţat că vin şi eu. Primul cu care am luat legătura a fost Sever Voinescu din stafful PD-L. A spus că este OK. Am luat un avion, sâmbătă dimineaţa, spre Arad şi de acolo o maşină până la Cluj. Sâmbătă dimineaţa am discutat şi cu stafful lui Crin Antonescu, în speţă cu Romeo Stavarache. A spus "OK, nicio problemă".

- Şi acolo?
Acolo, cu 15 minute înainte să înceapă emisiunea, am fost informat, indirect, că domnul Flutur, şeful de campanie al PD-L, se opune prezenţei mele la discuţii. Apoi a venit domnul Paleologu şi mi-a spus că nu pot participa la dezbatere, aşa că l-am abordat pe Crin Antonescu.

- Aşa...
I-am spus că democraţia înseamnă dialog, nu monolog şi nu obstrucţionarea unor puncte de vedere. Între noi nu este niciun fel de diferenţă, i-am spus.

- Şi Antonescu... ?
Antonescu m-a decepţionat. Mi-a spus că e un fel de întâlnire aproape privată, circumstanţială, ceva de genul ăsta.

- Şi Băsescu?
Băsescu a evitat şi m-a bătut pe umăr.

- Şi dumneavoastră?
Eu n-am vrut să fac scandal. Nu sunt nici Becali, nici Vadim Tudor. Sunt un om decent.

- Apoi?
Am fost invitat pe hol de o televiziune şi acolo am rămas. Nu m-au mai primit înăuntru, iar uşa a fost închisă cu cheia, dacă vă puteţi imagina acest lucru...

(Ziarul Gândul, Remus Cernea, candidatul mic şi verde: „Nu m-au mai primit înăuntru. Au închis uşa cu cheia“ de Marian SULTĂNOIU, 16 NOIEMBRIE 2009 )

Iată deci că domnul Băsescu practic greşeşte a doua zi când spune că România este o ţară cu prea multă democraţie, după care se corectează şi spune că prea multă este birocraţia. I-aş spune domnului Băsescu că un om politic de valoarea sa ar trebui să ştie că folosirea în asemenea context al acestor cuvinte care se termină în "-craţie" se referă şi la desele interpretări ale Constituţiei cu care domnia sa condimentează viaţa publică.

BIROCRAȚÍE, birocrații, s.f. Interpretare și aplicare a legilor, a dispozițiilor, a regulamentelor etc. numai în litera lor, fără preocuparea de a le înțelege spiritul.

Eu aş fi spus demagogie în loc de birocraţie, căci nimic nu defineşte mai bine clasa politică.

DEMAGOGÍE, demagogii, s.f. Înșelare a opiniei publice prin promisiuni mincinoase, discursuri bombastice etc., practicată de cineva pentru a-și crea popularitate

Cât de spre candidatul Antonescu, preşedintele altfel, încep să mă lămuresc că este atât de altfel încât este identic cu cei ce au mai fost până acum.

Nu sunt de acord cu multe dintre cele spuse de Remus Cernea, consider că în multe privinţe se comportă imatur, dar îi voi acorda votul în primul tur pentru a spăla ruşinea pe care i-au făcut-o cei doi "lideri" Băsescu/Antonescu.

Remus Cernea
n. 25 iunie 1974

* În 1998 fondează Societatea Culturală Noesis, o organizaţie care a editat primele cărţi on-line româneşti şi enciclopedii multimedia dedicate culturii României.

* În 2002 este absolvent al Facultăţii de Filosofie, Universitatea din Bucureşti.

* În 2009 este propus candidat pentru presedintia Romaniei din partea Partidului Verde.
(mai multe: http://ro.wikipedia.org/wiki/Remus_Cernea, http://remuscernea.ro/ )
http://remuscernea.ro/wp-content/uploads/2009/10/Remus-Cernea-foto.jpg

2 comments:

Bezbojnicul said...

Remus, nu Marius. În rest, mǎ bucur sǎ vǎd şi alţii care voteazǎ cu Cernea. Tarǎ mǎ roade curiozitatea sǎ vǎd câte voturi va lua.

Bibliotecaru said...

Aşa este, mulţam de corectură... am modificat.

© Gheorghe Florescu, 2008 Acest site este un pamflet politic şi, uneori, cultural, trebuie deci tratat ca atare.