12 February 2009

Vizita primului-ministru Emil Boc la Uzina de automobile "Dacia" din Mioveni, judeţul Argeş



Declaraţii de presă susţinute de primul-ministru Emil Boc la finalul vizitei la Uzina de automobile "Dacia"


Săptămâna viitoare, miercuri, în Guvern, vom avea o decizie care va rezolva două probleme: pe de o parte situaţia maşinilor care au intrat în ţară înainte de 15 decembrie 2008 şi, în al doilea rând, taxa efectivă de primă înmatriculare - taxă care trebuie să răspundă, pe de o parte, nevoilor industriei autohtone, regulilor din Uniunea Europeană - şi nu în ultimul rând cetăţenilor României.
Am discutat, de asemenea, despre „programul Rabla”, astăzi am vorbit cu domnul ministru Nemirschi şi am declanşat procedurile, astfel încât, începând cu luna martie, el să fie operaţional şi efectiv. Asta înseamnă că, începând cu luna martie, maşinile mai vechi de 10 ani, vor primi o primă de 3.800 lei, adică 38 milioane lei vechi, în loc de 30 milioane lei vechi, cât era până acum. De asemenea, am extins numărul maşinilor care intră în acest program de la 40.000 la 60.000, ca o formă de susţinere a industriei şi, nu în ultimul rând, de înnoire a parcului auto din România.
Am discutat - şi aceste măsuri, vreau să ştiţi, sunt incluse în proiectul legii bugetului de stat pe 2009 . Deci sunt lucruri care nu mai sunt la stadiul de invenţie ci sunt la stadiul de proiect de lege ce urmează să intre în dezbaterea parlamentului săptămâna viitoare. Nu în ultimul rând, am discutat aspecte legate de creditare, unde, împreună cu Banca Naţională, vom încerca să găsim soluţii astfel încât în România să reuşim relansarea creditului. Şi în acest sens, vom corela politicile guvernamentale cu cele ale Băncii Naţionale, astfel încât să putem găsi soluţii şi pentru acest domeniu. Şi nu în ultimul rând, am discutat aspecte legate de garanţii guvernamentale în contextul legislaţiei europene. Am stabilit modalităţi şi termene precise pentru răspunsurile la întrebările cu care se confruntă uzina, astfel încât acest brand extraordinar al României să meargă mai departe. M-a impresionat managementul performant pe care l-am văzut aici, m-a impresionat şi faptul că am văzut ingineri de 25 ani, dar şi ingineri care lucrează de 42 de ani în această uzină, adică exact vârsta mea, şi asta înseamnă că aici este tradiţie, este performanţă şi trebuie să facem ceea ce ne stă în putinţă în contextul economiei româneşti ca lucrurile să meargă mai departe.
Reporter: După discuţiile avute cu conducerea Dacia, îi puteţi linişti pe muncitori că nu îşi vor pierde locurile de muncă?
Emil Boc: Vreau doar să spun că facem ceea ce putem, că Guvernul nu are un minister al miracolelor, are soluţii prin care încearcă să sprijine tot ce înseamnă economie românească şi facem tot ce ne stă în putinţă ca în contextul acesta al crizei să menţinem locurile de muncă. Prezenţa noastră aici este şi o dovadă în acest sens. Şi sper să găsim acele măsuri prin care să menţinem locurile de muncă.

Reporter: Aţi găsit o formulă pentru taxa auto, în aşa fel încât să mulţumiţi şi Comisia Europeană şi Dacia?
Emil Boc: Eu cred că putem găsi o asemenea formulă. Cred că suntem aproape de o asemenea formulă.
Reporter: Are Guvernul în momentul acesta nişte măsuri stabilite pentru a ajuta industria constructoare de maşini din România să treacă peste criză?
Emil Boc: Deja am vorbit despre unele dintre ele: taxa de primă înmatriculare pe care o vom reglementa, în al doilea rând Programul Rabla, un program finanţat şi bugetat deja de Guvernul României; de asemenea, investiţiile majore pe care le facem în economie vor genera, în consecinţă, şi un sprijin pentru industria autohtonă şi, nu în ultimul rând, sprijinirea întreprinderilor mici şi mijlocii prin capitalizarea CEC şi Eximbank, pe care le-am pus la cale prin proiectul de buget.
Reporter: /…/
Emil Boc: Adică vom avea o versiune finală şi care va răspunde nevoilor /…/. Am luat astăzi informaţia şi punctul de vedere al uzinelor Dacia, discutăm şi la Ministerul Finanţelor şi la Ministerul Mediului, avem şi cu Comisia Europeană un punct de vedere, astfel încât taxa să fie una care să răspundă acestor nevoi, pe de o parte în industria autohtonă, ale românilor şi al reglementărilor europene.

Emitent: Guvernul Romaniei – Biroul de presa

Data: 10.02.2009


(sursa: http://www.gov.ro)

În urmă cu 20 de ani ar fi arătat aşa:

(sursa: http://emil1968.wordpress.com)

No comments:

© Gheorghe Florescu, 2008 Acest site este un pamflet politic şi, uneori, cultural, trebuie deci tratat ca atare.