03 September 2008

Sunt motan şi mă plimb pe unde vreau eu


Când eram copil îmi plăcea tare mult un anumit desen animat care descria cum anume a domesticit omul animalele. Şi erau, pe rând, câinele, calul, vaca... Desigur animalele vorbeau şi explicau care este relaţia lor cu omul, practic de ce au fost domesticite. Cu o singură excepţie, motanul. Replica motanului are invariabilă "Sunt motan şi mă plimb pe unde vreau eu!". Era practic o declaraţie de independenţă, pisica mânca din mâncarea stăpânului dar, pe de altă parte, deşi pisica era domestică, nu era domesticită. Contrar oricărei logici, motanul continua să facă ce vrea, fără să răsplătească cu nimic bunăvoinţa omului. Mi-am amintit de acest filmuleţ în momentul în care am citit următoarea ştire:

Dan Voiculescu (sursa: www.gandul.info)
Tribunalul Bucureşti a amânat primul termen al procesului în care preşedintele de onoare al PC, Dan Voiculescu, a contestat decizia CNSAS de colaborare cu Securitatea Marţi, 02 Septembrie 2008 14:24

Tribunalul Bucureşti a amânat primul termen al procesului în care preşedintele de onoare al PC, Dan Voiculescu, a contestat decizia CNSAS de colaborare cu Securitatea.
Dosarul urmează să fie repartizat altui complet de judecată, deoarece judecătorul pe masa căruia a ajuns cazul nu are certificat ORNIS pentru studierea documentelor secretizate din dosar. Conducerea secţiei urmează să repartizeze acest dosar altui complet de judecată, după care va fixa un nou termen pentru începerea procesului.
(Prin Monitoring Media: Radio România Actualităţi, Ora: 11:00


Astfel de ştiri ne arată nouă că România are, conform cu analogia filmului de desene animate despre care am vorbit mai sus, cetăţeni de tip căini, alţii sunt de tip boi şi vaci, alţi alte animale domestice... în timp ce unii cad întotdeauna în picioare asemeni independentului motan.

No comments:

© Gheorghe Florescu, 2008 Acest site este un pamflet politic şi, uneori, cultural, trebuie deci tratat ca atare.