05 September 2008

Cătălin Avramescu povesteşte la Hotnews despre percepţia domniei sale asupra operaţiunii Trocul


Cătălin Avramescu şi-a exprimat într-un interviu HOTNEWS despre trocul dintre PD-L si PRM

"Pentru ca gasesc inacceptabil ca o persoana profund tulburata din punct de vedere al standardelor democratice sa ocupe o functie atat de importanta in statul roman. Logica mea nu este o logica de partid. Eu nu mi-am pus o problema ca membru de partid, ci mi-am pus o problema de cetatean. Daca una dintre cele mai importante functii in statul roman poate fi prostituata in asemenea hal, raspunsul este nu. Si, prin urmare, gestul meu este unul de condamnare a tuturor celor care participa la aceasta farsa. Asta include si partidele si liderii care i-au permis lui Vadim Tudor sa stea atatia ani in aceasta functie.

Mie mi se pare ca intamplarea este grava in cel mai inalt grad. Pentru ca mi se pare inacceptabil ca o persoana complet ratacita din punct de vedere politic si moral sa stea intr-una din functiile cele mai importante din statul nostru. E o problema de principiu. Politica democratica normala incepe dupa ce ti-ai stabilit anumite principii. De acolo poate incepe compromisul. Dar nu poti compromite atomii de baza ai democratiei.

Decizia mea nu este o decizie de membru de partid. Decizia mea este una de cetatean. Eu gandesc intamplarea intr-o logica pur cetateneasca. Nu putem trafica functiile statului roman si sa le oferim contra unor beneficii politice unor oameni pe care, intr-o tara civilizata, i-ar fi cautat demult procuratura. Nu avem acest drept, indiferent cum ne cheama si de la ce partid suntem.

Nu pot sa revin pentru ca mi se pare ca trebuie sa existe o minima coerenta in spatiul public romanesc, pe care nu o observ la unii lideri politici. Nu poti avea la pachet si raportul Tismaneanu si circul lui Vadim. Unii se gandesc ca se poate.

Nu sunt membru PD-L in acest moment.

Eu cred ca genul acesta de decizii trebuie luate de fiecare in parte. Ma feresc sa dau retete. Dar eu cred ca trebuie sa ne gandim fundamental, ca dincolo de interesele de partid sunt interesele statului roman, interesele democratiei, ideea de Senat, care nu merita tarate in noroi. In termeni de loialitate, eu cred ca trebuie sa punem mai intai loialitatea fata de stat, si la mare distanta loialitatea fata de un partid.

Nu voi candida ca independent. Intr-o lume ideala, toti ar trebui sa candideze ca independenti. Noi traim intr-un sistem electoral care ii discrimineaza pe independenti.
"

Stimate domn Cătălin Avramescu, eu am citit ce aţi spus şi am găsit în spusele domniei voastre o mare fractură logică. La început totul pare logic, la început se pot culege laude de tipul "omul nu a suportat trocul politic", dar.... Eu unul cred că nu sunteţi încă îndeajuns pregătit ca să exercitaţi o funcţie politică.
Şi acum să vă spun unde este fractura logică. Spuneţi aşa:
"Găsesc inacceptabil ca o persoană profund tulburată din punct de vedere al standardelor democratice să ocupe o funcţie atât de importantă în statul roman" şi "Mi se pare inacceptabil ca o persoana complet rătăcită din punct de vedere politic şi moral să stea într-una din funcţiile cele mai importante din statul nostru".
Eu nu comentez dacă ceea ce spuneţi domnia voastră este sau nu adevărat, problema este că această persoană profund tulburată din punct de vedere al standardelor democratice, această persoana complet rătăcită din punct de vedere politic şi moral, era vicepreşedintele camerei şi înainte. Dacă v-a deranjat atât de tare ocuparea funcţiei, de ce v-aţi anunţat candidat de la bun început? Ori poate că la început era OK şi pe urmă, după ce şi-a aranjat cumva să fie şi mai departe, deja ocuparea funcţiei este imorală? Nu pot să nu mă întreb, dumneavoastră aveţi o legătură cu retragerea postului pentru Vadim Tudor, "persoana rătăcită", din partea Partidului Conservator, aveaţi certitudinea că Vadim Tudor nu va mai fi vicepreşedinte astfel încât dimensiunea morală v-a permis să candidaţi? Mie mi-aţi lăsat impresia că nu doreaţi să candidaţi şi aţi găsit imediat un motiv, mai întâi aţi încercat motivul Mitică Dragomir, apoi acest motiv legat de domnul Vadim Tudor. Eu am avut impresia ezitării depunerii candidaturii şi la Blaga. Cine obligă candidaţii să fie candidaţi?

1 comment:

N. Raducanu said...

Stimate domnule Gh. Florescu -"Bibliotecaru",
Am fost plecat peste doua saptamani si nu v-am putut urmari blogul. Constat ca i-ati schimbat caracterul, din blog de informatie, a devenit blog de opinie, si inca combativa, ceeace mi se pare corect nu numai in ajunul unor alegeri importante (desi multe din informatiile din blogul anterior mi-au fost utile). Replica pe care i-o dati aici lui Catalin Avramescu scoate la iveala excelent fisura logica a argumentatiei acestui ziarist angajat, ce se doreste impartial din dezamagire electorala. Am citit cu interes si comentariile pe care le-ati facut la postarea lui Ad. Nastase privind asa zisa "impozitare regresiva" ("curat murdar" pentru un social-democrat). Admir competenta de care dati dovada in probleme atat de variate. Ma incumet sa va recomand sa "rasfoiti" si articolele pe blogul meu:
nraducanu.wordpress.com
Cu toata simpatia,
N. Raducanu

© Gheorghe Florescu, 2008 Acest site este un pamflet politic şi, uneori, cultural, trebuie deci tratat ca atare.